Reggiane Re 2000 Falco I

click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I

Manufacturer: Kit: Quality:
Supermodell Reggiane Re 2000 Falco I / Heja

- T -


Die Re 2000 war bei ihrem Erstflug 1939 wendiger als die Fiat Cr. 42 und sogar die Messerschmitt Bf 109. Dennoch wurde sie von Italien nur in geringen Stückzahlen eingesetzt. Viele Exemplare gingen nach Schweden und nach Ungarn. Die Ungarischen Modelle namens Heja hatten statt des Piaggio P XI Sternmotors einen Gnome Rhone eingebaut.
Um die Reggiane Re 2000 zu verbessern, waren folgende Arbeiten nötig: Da sich der Bau dieses Uralt-Modells irgendwann anfangs der 1980er Jahre abspielte, ersuche ich mein Publikum um Nachsicht. Ich habe lediglich den Teil der Kanzel neu gezogen, der sich öffnen läßt, da das Originalteil zu dick war. Das Visier würde ich heute anders machen. Und ich ersetzte die MG's über dem Motor durch Röhrchen.
Der Bausatz bietet keine ordentliche Inneneinrichtung, ebensowenig eine Detaillerung für Fahrwerk oder Klappen. Der Sternmotor verdient aber Beachtung.
Ich habe mich darauf beschränkt, eine halbwegs anständige Bemalung hinzubekommen, was damals noch mit dem Pinsel geschah.
Die Abziehbilder stammen teils aus dem Bausatz, teils aus der Ersatzteilkiste und sind somit nicht authentisch.
Dennoch - für seine Zeit war dieser Bausatz nicht nur der einzige einer Re 2000, sondern gar nicht mal so schlecht.
Seine Abkömmllnge, Re2001 und Re2002, habe ich schon vorgestellt.

When the Re 2000 had it's maiden flight in 1939, it was even more maneuvrable than the Fiat Cr.42 or even the Messerschmitt Bf 109. Inspite of it, the Re 2000 was used in limited numbers by Italy. Many of them were sold to Sweden and Hungary. The Hungarian aircrafts, named Heja, were equipped with a Gnome Rhone radial engine, instead of the Piaggio P XI.
To optimize the Reggiane Re 2000, following works were necessary: I ask my visitors to be indulgent towards me, because I have built this rather antique kit somewhen in the early 1980's. I just replaced the one part of the canopy, which is slided back, by a selfmade vacu, the orignal piece was just too thick. Today I build a gun-sight in some other manner. And I also replaced the guns above the enigne by tubules.
This kit offers not a regular piece of interior, neither any details of the landing-gear-bay or the flaps. But you should pay attention to the radial engine.
I resticted my work to do some clear painting of the camouflage, which I did then only with the brush.
The decals are one part of the kit, some other parts out of the spare box, and so they are not authentically.
Nevertheless - at that time, this kit was the only one of a Re 2000 available, and, by the way, it wasn't even that bad.
It's derivates, the Re2001 and Re2002 were already introduced here.

Further pictures

click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I
click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I click here to get the full-size Reggiane Re 2000 Falco I

back